NISSAN И HONDA ВОДЯТ ПРЕГОВОРИ ЗА СЛИВАНЕ

 

Василий Головнин, Континент, 25.12.2024 г.

Honda Motor и Nissan Motor, вторият и третият по големина производители на автомобили в Япония след Toyota, обявиха днес, че са се съгласили да започнат преговори за организационно сливане. Решено е през август 2026 г. да се създаде обединен холдинг, под чиято шапка да попаднат и двете корпорации. Вече е ясно кой ще го ръководи - основните позиции в холдинга ще бъдат заети от представители на Honda.

Mitsubishi Motors Corporation, в която Nissan има дял, обещава да помисли за присъединяване към алианса. Ако сливането се осъществи, новият холдинг, воден от Honda, ще бъде третия по големина в света след Toyota и германската група Volkswagen, с потенциални глобални продажби от повече от 8 милиона автомобила годишно. Продажбите на Toyota са над 11,23 милиона, а Volkswagen – повече от 9 милиона.

Временните споразумения между Honda и Nissan са в процес на подписване, процесът ще приключи до юни следващата година. През 2026 г. и двете компании ще изтеглят акциите си от Токийската фондова борса и вместо това там ще бъде листвана новата холдингова компания. Двете корпорации ще станат нейни дъщерни дружества, запазвайки търговските си марки. Името на холдинга и местоположението му все още не са определени.

През финансовата 2023 година оперативните печалби на Honda са над 2,4 пъти повече от тези на Nissan. След сливането съюзът на две корпорации трябва да увеличи общите си печалби с един и половина пъти. планира се За тази цел се планира комбиниране на изследователските бази, въвеждане на общи автомобилни платформи и намаляване на всички дублиращите разходи. Сега двете компании ще споделят фабрики по целия свят. Mitsubishi обеща да даде отговор до края на януари следващата година дали ще бъде третият в този съюз. Изглежда, че ще стане.

Защо се прави всичко това? Трите японски корпорации, както пишат всички експерти, стигнаха до извода, че няма да оцелеят без обединяване на усилията и намаляване на разходите. Поради неимоверно изострената конкуренция – особено в областта на електрическите превозни средства, където те губят от американската Tesla, китайския BYD и други агресивни производители.

Коментари

Популярни публикации от този блог

ПРОРУСКИЯТ ЗАВОЙ НА СЛОВАКИЯ – ПРЕДВЕСТНИК НА ТЕНДЕНЦИЯ?

ЗАЩО УКРАИНЦИТЕ НЕ СЕ РАЗВЪЛНУВАХА ОТ РЕЧТА НА ЮЛИЯ НАВАЛНАЯ

ПРЕХОДЪТ СВЪРШИ. ПОСЛЕДНИТЕ НЕДОНОСЧЕТА УМРЯХА ТИХО